O Blog de Jorge Marqueta Escuer, o mixín.

O blog de Jorge Marqueta Escuer.

Temas

Enlaces

Archivos

 

Se muestran los artículos pertenecientes a Febrero de 2008.

05/02/2008

SALVAR EL TEATRO FLETA

APUDEPA, Acción pública para la defensa del patrimonio aragonés ha iniciado una campaña de recogida de firmas para salvar al Teatro Fleta:

Se puede participar en la campaña introduciendo los datos de uno mismo en la página web www.apudepa.com.

El Teatro Fleta lo merece.

05/02/2008 21:23 Enlace permanente. No hay comentarios. Comentar.

06/02/2008

20080206173255-cartelweb-incivica2008.jpg
06/02/2008 17:33 Enlace permanente. No hay comentarios. Comentar.

10/02/2008

LA LUNA

Siempre me atrajo la luna.

 

Mañana es LUNES, el LUNAE DIES (día de la luna) de los romanos. El día que los clásicos dedicaban a la Luna.

 

Esa denominación ha pasado a la mayor parte de las lenguas románicas (aragonés: lunes; catalán: dilluns; castellano: lunes; francés: lundi; occitano: diluns; italiano: lunedì; rumano: luni). Que yo conozca sólo el portugués es una excepción, pues denomina ese día como segunda-feira, como en otras familias de lenguas ajenas a las románicas (vasco: astelehena, árabe y hebreo).

 

La dedicación a la luna de ese día la adoptaron las lenguas germánicas (inglés: monday -moon: luna, day: día-; alemán: Montag -Mond: luna, Tag: día) en muchas de las cuales cuando distinguen género en el substantivo –por cierto y como curiosidad- el satélite tiene género masculino y el sol, femenino, a diferencia de las lenguas románicas.

 

También la adoptaron algunas lenguas célticas. Curiosamente, a diferencia de las germánicas no traducen el término y lo adaptan directamente del latín, así en gaélico el lunes es luan y la luna se denomina gealach y en bretón el día de la semana se dice lun y el satélite, loar.

 

Todo esto me viene a la cabeza porque mañana faltará una luna para la celebración de las elecciones estatales. Espero que Aragón cuente con una voz propia desde la circunscripción de Zaragoza (Bizén y José Antonio), Huesca (Eduardo) o Teruel (Olga).

 

10/02/2008 20:40 Enlace permanente. Hay 3 comentarios.

12/02/2008

NADIE HABLARÁ DE NOSOTROS CUANDO HAYAMOS MUERTO.

20080212231935-300px-ri-c3-b1a-a-garrotazos.jpg

Alguien dijo en la sala que "nadie hablará de nosotros cuando no estemos".

Y pensé, "... y menos cuando hayamos muerto." 

Soy ateo. No tengo un sentido trascendente de la vida. Ésta empieza y acaba. Después, la nada. Al poco de morir -para la mayor parte- el olvido, para una minoría el recuerdo más o menos ajustado a la realidad.

A veces miro las pinturas negras de Goya, serie a la que pertenece este "duelo a garrotazos" o "la riña" (con ambos nombres se conoce), que representa un duelo de dos campesinos en un paraje agreste y duro como Aragón. La pintura se data en torno a 1819 y se hallaba en la "Quinta del Sordo", hoy se puede visitar en el Museo del Prado. La época en la que se pintó era un momento histórico duro y bárbaro; derrotada la Ilustración en la Guerra napoleónica, estamos en el inicio del reinado de Fernando IV (VII de Castilla). Es el triunfo de la barbarie en la que eran relativamente habituales estos duelos a muerte con dos campesinos semienterrados (para evitar huídas) que sólo acababan cuando uno de los dos contrincantes moría. Victorias pírricas, pues tras la muerte del perdedor, solía morir de las heridas el otro contrincante bien unas horas, bien unos días después.

Campesinos anónimos de los que no hablan los libros de Historia.

Nadie habla de ellos una vez muertos.

12/02/2008 23:19 Enlace permanente. Hay 2 comentarios.

22/02/2008

KOSOVO E AFRICA

Fa diyas que leigo e miro d’informar-me sobre Kosovo (a suya historia, a suya reyalidat pulitica, l’orichen d’a suya reibindicazión nazional, etc....). Cada begada beigo más platera a rilazión entre os intreses militars norteamericans en ixa demba d’o mundo (os Balcans e Europa Oriental) e l’independenzia de Kosovo (an son fendo una gran base militar). Ye un tema complexo.

 

Prexino en Kosovo e remero los biaches e l’intrés de l’almenistrazión de George Bush en Africa, sobre tot en empentar l’Africom (estrutura militar creyata en 2007 por Ronald Rumsfeld –secretaire d’Estato de l’Esfensa- con siede en Sttutgart que Bush quiere levar à l’Africa de l’Este, o millor puesto ta controlar ixa demba d’o continén e amanata à lo Golfo Persico e l’Oceano Indico).

 

Remeremos: dende fa pocas añadas os Estatos Unitos importan más petrolio d’Africa (casi 20%) que d’o Meyo Orién.

 

Cal remerar asti tamién os intreses chinos en ixa demba (China importa lo 30% d’o suyo petrolio d’Africa, espezialmén de l’Africa de l’Este, d’Estatos como Sudan à lo cualo gubierno bende armas ta fer uno d’os más sistematicos e cruels chenozidios d’o Mundo).

 

Os Estatos Unitos no fan cosa si no bi’n ha bel profeito economico u de control pulitico e ta empentar-los u mismo mantener-los lis cale una estrutura militar que pueda autuar de forma rapeda e achil.

 

L’independenzia de Kosovo l’han adempribiata de forma inmeyata. Por qué?

22/02/2008 23:05 Enlace permanente. Hay 1 comentario.

28/02/2008

Bizenter, José Luisín e Marianico

O mío amigo Bizenter yera un tipo que toz queríamos, l’amigo imprescindible, l’amigo que siempre ye astí sin estar-ie, lo que siempre podebas clamar cuán tenebas un problema, lo que siempre feba arreguir, l’amigo con ocurrenzias, l’alma d’as borinas, sapeba cantar, contar chanadas. Yera una buena persona, yera treballador, siempre itaba bella mán si caleba, s’ufriba a tot. Yera culto, podeba mesmo fer fateras que charrar de cualisquier cosa. Teneba soluzions ta cuasi tot. Toz sapebamos que yera lo millor d’o grupo, una d’as millors personas que yo no he conoxito.

 

De zagals, en o grupo d’amigos yera o que no teneba bergoña e s’amanaba à las collas de zagalas, crebaba lo chelo, pero dimpués, casi nunca no ligaba cosa. Siempre quedaba solenco con bel amigo que no teneba suerte ixa nuey u con l’amigo que yera zorro y caleba lebar-lo ta casa. Entre ligar e lebar à un amigo ta casa, él siempre s’en iba ta casa de l’amigo ta no dixar-lo solo. Si ligaba nunca no quereba nafrar à las zagalas, siempre las respetaba.

 

José Luisín e Marianico yeran tramposos e mentirosos, Marianico yera un poquer neonazi e no cuacaba muito à la chen, José Luisín sempre diziba lo que querebas ascuitar pero no podebas fiar-te-ne, parixeba una cosa pero yera un’altra diferén. Yera como Marianico pero con crianza. No teneba escrupulos, yera un jauto, nafraba à la chen, nunca no podebas contar con él, nunca no i-yera. No beyeba que lo suyo interés. Si bel amigo yera zorro, o dixaba en a carrera sin problema (Marianico lo dixaba en a carrera e trucaba à los pais d’o amigo zorro). Marianico no ligaba muito, solo ligaba con as neonazis e con as d’o colexio de monchas; José Luisín ligaba muito, à las zagalas lis diziba una cosa pero feba un’altra, yeran poco más que oxetos ta él. No teneba ni grazia ni muita cultura, pero feba a fizión d’aber leyito tot lo leyible, d’aber bisto totas as peliculas que s’han feitas. Y teneba esito. Marianico no teneba cultura, pero no l’importaba cosa. Entre Marianico y José Luisín, as personas normals preferiban à José Luisín.

José Luisín teneba más esito con la chen que Bizenter puestar porque teneba os uellos claros y sapeba fer-se-ne a rialleta.

 

 

Güé, bella persona m’ha charrato d’o boto útil, que ye millor botar à lo PSOE que à CHA, anque ista zaguera ye millor e los atros no son de fiar pero entre PP e PSOE prefieren o PSOE, anque la CHA ye la millor ozión. No sé porque m’he remerato de Marianico, José Luisín y Bizentér.

 

28/02/2008 20:43 Enlace permanente. Hay 3 comentarios.
| Blog ciudadano realizado con Blogia 2.0 | Suscríbete: RSS | Administrar